Non scholae, sed vitae discimus

J.G.Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskola

  Metodiskas apvienības

  Arodbiedrība

 

Vecāku sapulces norises kārtība

 

1. Vispārīgie jautājumi

1.1. Vecāku sapulce – tā ir analīzes forma, kura balstās pedagoģijas zinātnē un audzināšana pieredzē.

1.2. Vecāku sapulce veido vecāku sabiedrisko domus un vecāku kolektīvu.

1.3. Vecākiem (un viņu aizvietotājiem) ir pienākums apmeklēt skolas vecāku sapulces.

2. Mērķi un uzdevumi

2.1. Vecāku kolektīva radīšana.

2.2. Vecāku sabiedriskās domas veidošana.

2.3. Vecāku izglītošana pedagoģijā un psiholoģijā.

3. Vecāku sapulču veidi

3.1. Vecāku sapulču veidi ir sekojoši:

3.1.1. organizatoriskās;

3.1.2. tematiskās;

3.1.3. sapulces – disputs;

3.1.4. apkopojošās;

3.1.5. sapulces – konsultācijas;

3.1.6. pārrunu sapulces.

3.2. Reāli vecāku sapulces ir kombinētās.

3.3. Galvenā vecāku sapulču daļa ir pedagoģiskā izglītošana.

4. Vecāku izglītošanas uzdevumi

4.1. Vecāku iepazīstināšana ar pedagoģijas, tiesību zinību pamatiem.

4.2. Vienotas skolas un ģimenes iedarbības nodrošināšana.

4.3. Pozitīvās audzināšanas pieredzes apkopošana un izplātīšana.

4.4. Vecāku brīdināšana no izplatītajām kļūdām.

4. 5. Vecāku aktīva iesaistīšana audzināšanas procesā.

5. Vecāku sapulču norise

5.1. Skolas vecāku kopsapulce notiek reizi semestrī pēc skolas darba plāna.

5.2. Galvenie sapulcēs izskatāmie jautājumi:

5.2.1. vecāku iepazīstināšana ar skolas dokumentiem, galvenajiem darbības virzieniem, uzdevumiem, darba rezultātiem;

5.2.2. pieredzes apmaiņa bērnu audzināšanas jautājumos;

5.2.3. vecāku iespēju izmantošana darbā ar bērniem;

5.2.4. palīdzības sniegšana saimnieciskos jautājumos.

5.3. Klašu vecāku sapulces notiek 2 reizes semestrī.

5.4. Galvenie jautājumi, kuri izskatāmi klašu vecāku sapulcēs:

5.4.1. klases mācību-audzināšanas procesa analīze;

5.4.2. tālāka darba uzdevumi;

5.4.3. darbības plānošana uzdevumu izpildei;

5.4.4. darba rezumēšana;

5.4.5. aktuālas pedagoģijas, psiholoģijas, tiesību problēmas.

5.5. Gatavojoties vecāku sapulcei, jāievēro daži svarīgi noteikumi :

5.5.1. skolas un ģimenes sadarbības atmosfēras uzturēšana, izstrādājot «plusu » pastiprināšanas un « mīnusu » likvidēšanas programmu bērnu personības attīstībai;

5.5.2. sapulces intonācija: iesakām un domājam kopā ;

5.5.3. pedagoga kompetence (bērna dzīves pārzināšana skolā un ārpus tās);

5.5.4. labestīgas uzticēšanās attiecības.

6. Vecāku sapulču tiesības

6.1. Vecāku sapulcei ir tiesības:

6.1.1. pievērst vecāku uzmanību līdz galam neizpildītiem lēmumiem;

6.1.2. apspriest skolas dzīves jautājumus un pieņemt lēmumus ieteikumu formā;

6.1.3. pieaicināt speciālistus: juristus. Ārstus, psihologus, tiesību orgānu darbiniekus, skolas administrācijas locekļus, sabiedrisko organizāciju pārstāvjus.

7. Vecāku sapulču dokumentācija

7.1. Visas vecāku sapulces tiek protokolētas.

7.2. Vecāku sapulču protokolus paraksta priekšsēdētājs un sekretārs.

Seko mums Facebook