Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus, lai mēs varētu Jums nodrošināt vislabāko lietotāja pieredzi. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai.  Lasīt vairāk par sīkfailiem, ko izmantojam, un to, kā mainīt Jūsu iestatījumus

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus, lai mēs varētu Jums nodrošināt vislabāko lietotāja pieredzi. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai.  Lasīt vairāk par sīkfailiem, ko izmantojam, un to, kā mainīt Jūsu iestatījumus

"Skolas somas" notikumi (Šekspīrs).

Non scholae, sed vitae discimus

J.G.Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskola

1541595950_282
1541595950_282

"Latvijas skolas soma” pasākums mācību un audzināšanas procesā".

  1.  Rīgas I.G.Herdera Grīziņkalna vidusskolas 10.a klase

17.10.18 Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra izrāde Šekspīra traģēdija „Karalis Līrs”. 

  1. Sagatavošanās posms. Pirms izrādes apmeklējuma skolotāja izmanto materiālu par izrādes tapšanu un veido stāstījumu par izrādes režiseri Viesturu Kairišu un viņu radošo komandu: scenogrāfu Reini Dzudzilo, kostīmu mākslinieci Kristu Dzudzilo, komponistu Arturu Maskatu un horeogrāfi Elīnu Lutci.  Šī lūga ir ļoti nozīmīgs notikums Krievu teātrī, jo V. Kairišs ir izcils Latvijas režiseris. 

Klases stundās audzinātāji runā par uzvedību teātrī un sabiedriskās vietās, kā arī  par apģērba etiķeti. Skolēni, izmantojot informācijas tehnoloģijas, meklē informāciju par teātra vēsturi, skolēni mācās atrast informāciju par izrādi. Skolēni kopīgi plāno, kā nokļūt līdz Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrim.

Latvijas un pasaules vēstures stundās tiek runāts par teātra nozīmi cilvēka izglītošanā. Lūga arī universāla , kas der jebkuram laikam, jebkurai politiskai iekārtai, jebkuram teātrim. Skolēni tiek informēti, ka par izrādi būs jāraksta viedoklis.

  1. Atgriezeniskā saite.

Pēc izrādes klases stundās  tiek organizēta diskusija par izrādes tematiku, pārrunas, kas izrādē patika/nepatika, ko saprata/nesaprata. Skolēni tiek rosināti runāt par savstarpējām attiecībām, konfliktu risināšanu, par valsts pārvaldes problēmam.

Līrs atstāja karaļvalsti, naudu, varu, bet viņa traģēdija bija tā, ka viņš sevi izjuta par tik lielu domātāju, intelektuāli, ka viņš ir pārāks par citiem. Un te pēkšņi šis mazputniņš, kurai ir 17-18 gadi, atsakās piedalīties, un tas viņu aizskāra. Un viņš iznīcina šo meitu, bet pēc tam nonāk pie atziņas, ka pats lielākais grēks ir lepnums. Un lepnība arī viņu iznīcina.

  1. Skolēnu viedokļi.

Skolēniem patika šī izrāde un viņiem īpāši patīka kostīmi, jo tie spēlēja atsevišķo lomu izrāde,  tie pastiprināja iespaidu no aktieru spēles. Karalis Līrs” ir sociāli filozofiska traģēdija, tajā izvirzītu jautājumu par cilvēka vietu dzīvē un attiecībām sabiedrībā vispār.

5.Nobeiguma secinājumi.

Ne visiem skolēniem bija viegli ar traģedijas žanru, bet izrādi var apmeklēt  10.klases skolēni, jo režija gan dinamiska,  gan mūsdienīga.

Rd Ba centrs

Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrs (T: 67026859, 67012031, e‑pasts bac@riga.lv) pilda kontaktpunkta funkcijas Rīgas pilsētas pašvaldībā, nodrošinot nepieciešamo aizsardzību unkonfidencialitāti personai, kura informē par amatpersonu iespējamo interešu konfliktu vai citiem amatpersonu, darbinieku koruptīva rakstura pārkāpumiem Departamentā vai tā padotības iestādēs.

Seko mums Facebook