Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus, lai mēs varētu Jums nodrošināt vislabāko lietotāja pieredzi. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai.  Lasīt vairāk par sīkfailiem, ko izmantojam, un to, kā mainīt Jūsu iestatījumus

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus, lai mēs varētu Jums nodrošināt vislabāko lietotāja pieredzi. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai.  Lasīt vairāk par sīkfailiem, ko izmantojam, un to, kā mainīt Jūsu iestatījumus

"Skolas somas" notikumi (BAS teātris)

Non scholae, sed vitae discimus

J.G.Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskola

1541595950_282
1541595950_282

Iniciatīvas ,,Latvijas skolas soma” pasākums, izmantojums mācību un audzināšanas procesā

  1. J.G. Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskolas 8.a klase

BAS teātra studijas izrāde ,,Tjūringa tests”

Biļetes rezervē pa tel. 28886151

Biļešu sākuma cena 7 EUR

  1. Sagatavošanās posms

Pirms izrādes apmeklējuma klases stundas  ietvaros skolotāja izmanto teorētisku materiālu par mākslīgu intelektu, kā arī veido sarunu ar skolēniem par stereotipiem un aizspriedumiem.

Minēta tēma ir aktuāla un nozīmīga; skolēni stāsta par to, kur var izmantot mākslīgu intelektu.

Klases stundā klases audzinātāja runā par uzvedību teātrī un sabiedriskās vietās, kā arī par apģērba etiķeti. Skolēni, izmantojot informācijas tehnoloģijas, meklē informāciju par BAS teātra studijas vēsturi, skolēni mācās atrast informāciju par izrādi. Skolēni kopīgi plāno, kā nokļūt no J. G. Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskolas līdz BAS teātrim.

  1. Atgriezeniskā saite

Pēc izrādes klases stundās  tiek organizēta diskusija par izrādes tematiku, pārrunas, kas izrādē patika/nepatika, ko saprata/nesaprata. Skolēni tiek rosināti runāt par savstarpējām attiecībām, par attieksmi pret mākslīgam intelektam.

Skolēni arī diskutē par to, ka izrāde palīdz saprast katra cilvēka unikalitāti un īpaši viņa jūtas. Pēc tam viņi raksta viedokli par izrādi i. Viedokļi ir dažādi, tie atklāj skolēnu atšķirīgu pieredzi.

  1. Skolēnu viedokļi, atziņas, darbi

Lūk, viņu rakstītie viedokļi!

Teātra izrāde ,,Tjūringa tests” bija interesanta un jautra. Britu zinātnieks saņem neatrisināmu mīklu: kas ir blakus viņam – cilvēks vai robots, bet 24 stundu laikā viņam viss ir jāskaidro. Es skatīju izrādi uzmanīgi, taču bija situācijas, kas es nevarēju saprast. Bet kopumā man patika gan viņu humors, gan nopietnas lietas.  Ja katrs cilvēks vairāk domātu par to, cik saprotoši viņi izturas pret apkārtējiem, manuprāt, būtu labāk. (Ksenija Serkova)

Man ļoti patika visa izrāde kopumā, kā arī aktieru spēle. Uz skatuves bija ļoti labi un talantīgi aktieri. Manuprāt, aktierspēle bija lieliska, jo aktieri parādīja īstas jūtas un emocijas. Man arī patika dekorācijas kas izveidoja mājīgu atmosfēru.  Izrādes mūsdienu sižets ir aizraujošs. Sākumā man liekās, kā sieviete ir robots, bet izrādes beigās ir skaidrs, ka zinātnieka draugs nolēma viņu piekrāpt. Izrāde beidzas ar atrisinājumu. (Katarina Kaļiņičeva)

Teātra izrādes “Tjūringa tests” sižets ir neparasts un moderns. Man patika, ka runa iet par savstarpējām attiecībām un par īstām jūtām. Beigās ir negaidīts atrisinājums, vai istabene ir robots vai nē. Aktierspēle bija ļoti pārliecinoša, tādēļ šī izrāde atstāja ļoti labu iespaidu. (Kristīna Potjomkina)

Gatavojoties skatīt izrādi “Tjūring tests” es nebiju ieinteresēta. Es labprāt lasītu šo stāstu internetā. Un man liekas, kā es skatīju mīlas stāstu, kas nenotika īstenībā. Taču man patika dekorācijas un aktieru spēle un viņu humors. Vispār. Es domāju, kā bija vērts apmeklēt šo izrādi. (Evelīna Rasiņa)

Nobeiguma secinājumi

Ka klases audzinātāja, šo izrādi es iesaku apmeklēt sākot no 8. klases skolēna vecuma, jo tā ir gan dinamisms, gan runa par nopietnām problēmām. Režisora iecerētais spēles princips ir dinamisms un aizraujošs sižets.  Izrāde ierosina jautājumus par  cilvēka būtību un īstām jūtām.

Rd Ba centrs

Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrs (T: 67026859, 67012031, e‑pasts bac@riga.lv) pilda kontaktpunkta funkcijas Rīgas pilsētas pašvaldībā, nodrošinot nepieciešamo aizsardzību unkonfidencialitāti personai, kura informē par amatpersonu iespējamo interešu konfliktu vai citiem amatpersonu, darbinieku koruptīva rakstura pārkāpumiem Departamentā vai tā padotības iestādēs.

Seko mums Facebook